Nissan Qashqai 2023 Instrukcja obsługi Nissana

8.2.1. Automatyczne połączenie eCall

W przypadku wykrycia przez moduł poduszek powietrznych kolizji czołowej, kolizji bocznej lub kolizji tylnej (jeśli na wyposażeniu), system automatycznie nawiązuje połączenie alarmowe z centrum alarmowym. Jednocześnie przesyłane są również informacje o pojeździe. Po odebraniu połączenia przez centrum alarmowe operator podejmuje próbę nawiązania rozmowy z kierowcą lub pasażerem pojazdu.

image
  • Podczas połączenia alarmowego nie ma możliwości regulacji głośności rozmowy z operatorem.

  • Podczas połączenia alarmowego system audio pojazdu zostaje wyciszony.

System eCall jest domyślnie zawsze włączony. Zostaje aktywowany automatycznie przez czujniki pojazdu w razie poważnego wypadku.

System eCall nie jest podczas normalnego działania systemem umożliwiającym śledzenie użytkownika w jakikolwiek sposób. Dane w wewnętrznej pamięci systemu nie są udostępniane jakiemukolwiek podmiotowi poza pojazdem do momentu wykonania awaryjnego połączenia eCall.

Przetwarzanie danych osobistych w oparciu o połączenie awaryjne z numerem 112 poprzez system Call jest zgodne z przepisami ochrony danych zawartymi w dyrektywie 95/46/WE oraz 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego oraz z ochroną danych osobistych zgodnie z Artykułem 7(d) Dyrektywy 95/46/WE.

Przetwarzanie tych danych jest ograniczone wyłącznie do celów połączenia awaryjnego eCall pod europejskim numerem awaryjnym 112.

Odbiorcami danych przetwarzanych poprzez system awaryjny powiązany z numerem 112 są instytucje publiczne wyznaczone przez władze państwa, na terytorium którego się znajdują, w celu odbioru i przetwarzania połączeń eCall pod numerem 112.

W przypadku zderzenia system połączenia awaryjnego pojazdu przekazuje do centrum alarmowego następujące informacje:

  • Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

  • Rodzaj pojazdu

  • Rodzaj paliwa

  • Sposób aktywacji (automatyczny/ręczny)

  • Sposób nawiązania połączenia (testowy/awaryjny)

  • Lokalizacja (zaufana/niski poziom zaufania)

  • Znacznik czasu (moment wystąpienia zderzenia bądź innego wypadku)

  • Trzy ostatnie lokalizacje pojazdu oraz kierunek

  • Prędkość pojazdu

  • (jeśli na wyposażeniu) Liczba pasażerów

Połączenie eCall wbudowanego w pojazd układu z numerem 112 zapewnia stałe, automatyczne kasowanie danych z pamięci wewnętrznej układu.

Dane lokalizacji pojazdu są stale nadpisywane w pamięci wewnętrznej układu, zapewniając dostęp do maksymalnie trzech ostatnich lokalizacji pojazdu koniecznych do prawidłowego działania systemu.

Rejestr danych aktywności układu w powiązaniu z numerem 112 systemu eCall jest przechowywany przez okres nie dłuższy, niż jest to konieczne dla celów połączenia alarmowego Call, i w żadnym wypadku nie przekracza 13 godzin od momentu nawiązania połączenia awaryjnego eCall.

image
  • Automatyczne połączenie alarmowe zostaje nawiązane tylko wtedy, gdy podczas kolizji następuje wyzwolenie poduszki powietrznej w pojeździe.

  • W przypadku uruchomienia automatycznego połączenia z numerem alarmowym oddaj pojazd do przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi. Jest to konieczne ze względu na konieczność zresetowania automatycznego systemu połączenia alarmowego w celu uniknięcia niezamierzonych połączeń eCall.

  • Operator sieci komórkowej zapewniający łączność między pojazdem a centrum alarmowym jest określany i kontrolowany w sposób niezależny od systemu powiadamiania ratunkowego zamontowanego w pojeździe.

  • W ciągu pierwszej minuty połączenia operator ustala, czy rzeczywiście jest to połączenie alarmowe. Jeśli operator ustali, że nie jest to połączenie alarmowe, zakończy rozmowę i nie będzie próbował nawiązać kolejnego połączenia z pojazdem. Niemniej jednak kierowca lub pasażer pojazdu może ponownie ręcznie nawiązać połączenie alarmowe.

Funkcji połączenia alarmowego nie można używać w następujących warunkach:

  • Gdy pojazd znajduje się poza zasięgiem sieci komórkowej.

  • Gdy samochód znajduje się w miejscu, w którym odbiór sygnału jest słaby, np. w tunelu, na parkingu podziemnym, między budynkami lub w obszarze górskim.

  • Gdy moduł telematyczny TCU lub inne systemy pojazdu nie działają prawidłowo.

  • Gdy operator sieci komórkowej dostępnej w lokalizacji pojazdu nie jest uprawiony do obsługi połączeń alarmowych.

  • Linia komunikacji centrum połączeń alarmowych jest zajęta.

Temat nadrzędny: