WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG NISSANCONNECT

WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG NISSANCONNECT

WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG NISSANCONNECT

Obowiązuje od 1 sierpnia 2021 r.

WSTĘP

W rozumieniu niniejszej umowy („Umowa”) terminy „Ty”, „Twój”, „Użytkownik” i „Subskrybent” będą się odnosić do Ciebie, osoby fizycznej, reprezentującej Ciebie lub, w stosownych przypadkach, działającej jako przedstawiciel prawny firmy lub inny podmiot prawny, który zakupił lub wziął w leasing pojazd marki Nissan wyposażony w usługi NissanConnect („Pojazd”). Ponadto w rozumieniu niniejszej Umowy terminy „my”, „nas”, „nasz” i „Nissan” będą odnosić się do firmy NISSAN INTERNATIONAL SA, spółki zarejestrowanej i działającej zgodnie z prawem Szwajcarii z numerem rejestracyjnym firmy CHE112.991.451, i siedzibą zarejestrowaną pod adresem Zone d'Activités La Pièce 12, 1180 Rolle, Szwajcaria oraz do firmy NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE,spółki zarejestrowanej i działającej zgodnie z prawem Francji z numerem rejestracyjnym firmy 443 089 990 i siedzibą zarejestrowaną pod adresem 8 rue Jean Pierre Timbaud, 78180 Montigny-le-bretonneux, Francja. Ponadto następujące osoby i podmioty są beneficjentami niniejszej Umowy będącymi stronami trzecimi: (i) oddziały, spółka dominująca, następcy prawni i cesjonariusze firmy Nissan International SA; (ii) usługodawcy oraz ich oddziały, następcy prawni i cesjonariusze; (iii) a także pracownicy, dyrektorzy, członkowie kierownictwa, podwykonawcy, przedstawiciele i pełnomocnicy wyżej wymienionych.

Nasz adres pocztowy to Nissan International SA, A-one Business Center ZA La Pièce – Batiment B2, Route de l’Etraz 1180 Rolle, Szwajcaria. Niektóre usługi NissanConnect oraz inne informacje wymienione w niniejszej Umowie są dostępne online.

W zależności od specyfikacji Twój Pojazd jest wyposażony w telematyczną jednostkę sterującą NissanConnect i, jeśli ma to zastosowanie, w jednostkę główną i/lub system nawigacji, który może zawierać dodatkowe interfejsy komunikacyjne do smartfona lub innych urządzeń. Wspomniany sprzęt może być wykorzystywany do dostarczania użytkownikowi, innemu kierowcy lub pasażerowi Samochodu szeregu usług i informacji oraz w celu umożliwienia zebrania, przetwarzania i wykorzystywania pewnych danych umożliwiających skorzystanie z owych Usług („Usługi NissanConnect”) dostępnych na dedykowanej platformie Nissana. Sposoby wykorzystywania takich danych są wyjaśnione poniżej w punkcie 4 „Dane osobowe, ochrona danych”.

Usługi NissanConnect umożliwiają Subskrybentowi interakcję z Pojazdem i/lub korzystanie z różnorodnych aplikacji („aplikacje”) bezpośrednio przy użyciu wyposażenia Pojazdu lub pośrednio przez smartfon, komputer lub inne urządzenia, które mogą łączyć się z telematyczną jednostką sterująca Pojazdu i systemami Pojazdu. Telematyczna jednostka sterująca NissanConnect nie jest zgodna ze smartfonami lub innymi urządzeniami niektórych dostawców ani z niektórymi technologiami. Ponadto starsze smartfony lub urządzenia mogą nie być obsługiwane. 

Ze względu na bezpieczeństwo i obowiązujące przepisy niektóre usługi mogą być automatycznie wyłączane podczas jazdy. 

Nie ponosimy odpowiedzialności i nie udzielamy żadnych gwarancji dotyczących zgodności, która obecnie występuje między Twoim smartfonem lub innymi urządzeniami a usługami NissanConnect, a także nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualny brak wsparcia lub utratę usług. Umowa określa związek między Tobą a nami w zakresie korzystania z usług NissanConnect.

Świadczenie Usług NissanConnect odbywa się w ramach naszej współpracy z wieloma różnymi firmami. W niniejszej Umowie „Usługodawca” oznacza dowolną osobę, firmę, jednostki zależne lub stowarzyszone albo podmiot, który świadczy jakąkolwiek usługę, dostarcza jakikolwiek sprzęt lub zapewnia jakiekolwiek funkcje w związku z Usługami NissanConnect, w tym między innymi operatorów usług bezprzewodowych, dostawców, licencjodawców, dystrybutorów i dealerów.

Niektóre lub wszystkie usługi lub treści dostarczane w ramach Usług NissanConnect mogą być dostarczane przez zewnętrznych Usługodawców. Usługodawcy mogą wprowadzić dodatkowe warunki dotyczące dostarczania takich treści i usług. Korzystając z Usług NissanConnect, wyrażasz także zgodę na przestrzeganie tych dodatkowych warunków. Firma Nissan nie składa żadnych oświadczeń dotyczących dostępności jakiejkolwiek aplikacji lub treści wybranych przez Ciebie podczas korzystania z Usług NissanConnect i nie ponosi odpowiedzialności za dostępność aplikacji ani za dostarczone Tobie treści.

PRZED ROZPOCZĘCIEM KORZYSTANIA Z JAKICHKOLWIEK USŁUG NISSANCONNECT PROSIMY PRZECZYTAĆ NINIEJSZĄ UMOWĘ W CAŁOŚCI ORAZ ZACHOWAĆ JEJ EGZEMPLARZ W SWOJEJ DOKUMENTACJI. PRZECZYTAJ I ZACHOWAJ EGZEMPLARZ WSZELKICH DODATKOWYCH PRZEKAZANYCH LUB WYSŁANYCH DO CIEBIE DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH USŁUG NISSANCONNECT. WSZELKIE DOKUMENTY DOTYCZĄCE USŁUG NISSANCONNECT, KTÓRYCH TREŚĆ WSKAZUJE, ŻE STANĄ SIĘ CZĘŚCIĄ TWOJEJ UMOWY W ZAKRESIE USŁUG NISSANCONNECT, STANĄ SIĘ CZĘŚCIĄ NINIEJSZEJ UMOWY, JEŚLI ZAAKCEPTUJESZ JAKIEKOLWIEK OPISANE W NICH USŁUGI.

1. PROCES SUBSKRYPCJI USŁUG NISSANCONNECT

1.1. Twoja zgoda. Zawierając niniejszą Umowę i/lub korzystając z Usług NissanConnect, wyrażasz zgodę na praktyki i procedury opisane w niniejszej Umowie.

1.2. Aktywacja Usług NissanConnect i Twoja zgoda. Z Usług NissanConnect można korzystać tylko i wyłącznie po zaakceptowaniu niniejszej Umowy i jej warunków za pośrednictwem dostępnej na smartfona aplikacji NissanConnect („Aplikacja Usługi NissanConnect”), klikając przycisk „Zgadzam się” w trakcie procesu subskrypcji usług.

Akceptując Umowę, potwierdzasz, że przeczytałeś, zaakceptowałeś i wyraziłeś zgodę na związanie się warunkami niniejszej Umowy (w szczególności,że zgadzasz się na zbieranie i przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy).

Rozumiesz i zgadzasz się, że subskrypcja Usług NissanConnect jest przypisana do Twojego Pojazdu i nie możesz przenieść Usług NissanConnect na inny pojazd.

Jeśli zdecydujesz się nie subskrybować Usług NissanConnect, nie będziesz mógł korzystać z Usług NissanConnect.

Twoim obowiązkiem jest poinformowanie wszystkich kierowców Pojazdu i pasażerów, którzy chcą korzystać z usług NissanConnect, na temat warunków niniejszej Umowy, w tym aspektów związanych z prywatnością danych.

1.3. Dostęp do Usług NissanConnect. Usługi NissanConnect mogą być zintegrowane z jednostką główną i/lub systemem nawigacji lub obsługiwane zdalnie przy użyciu komputera, smartfona lub innego urządzenia z dostępem do Internetu i/lub aplikacji specjalnie zaprojektowanej do korzystania z Usług NissanConnect („aplikacja NissanConnect Services”). Aplikacje te mogą być udostępniane przez firmę Nissan lub przez stronę trzecią w imieniu firmy Nissan, a do ich pobrania lub użytkowania mogą mieć zastosowanie dodatkowe warunki.

1.4. Zintegrowane uwierzytelnianie lub aktywacja niektórych funkcji. Oprócz dokonania subskrypcji Usług NissanConnect może być konieczne uwierzytelnienie się w systemach Pojazdu poprzez podanie nazwy użytkownika, hasła lub innych informacji. Ponadto niektóre funkcje związane z gromadzeniem danych mogą wymagać, aby Ty lub inni pasażerowie Twojego Pojazdu aktywnie potwierdzili, że te funkcje powinny zostać aktywowane.

W tym celu jednostka główna lub system nawigacji może wyświetlić przycisk „Zgadzam się” lub podobny komunikat z prośbą o potwierdzenie. Jeśli potwierdzisz korzystanie z danej funkcji, będzie ona włączona podczas całej podróży, a dane niezbędne do działania tej funkcji zostaną przesłane do firmy Nissan. Jeśli nie potwierdzisz korzystania z niej, pozostanie czasowo wyłączona do czasu, gdy następnym razem wyrazisz zgodę, a odpowiednie dane nie zostaną przesłane do firmy Nissan. Aby zwiększyć wygodę korzystania z Usług NissanConnect, przycisk „Zgadzam się” może nie pojawiać się przy każdym włączeniu pojazdu, ale w oparciu o regularność użytkowania i biorąc pod uwagę, że mogłeś niedawno zapoznać się z Warunkami i wyrazić swoją zgodę. W każdym przypadku, jeśli chcesz wyłączyć funkcję, możesz to zrobić za pomocą menu „Prywatność” (przycisk „Tryb prywatności”).

Pomimo niewyrażenia zgody lub włączenia trybu prywatności niektóre funkcje będą nadal aktywne i umożliwią przesyłanie danych. Dotyczy to przede wszystkim wymaganej przez europejskie przepisy usługi powiadamiania o wypadkach (eCall) dostępnej w większości krajów europejskich.

W przypadku systemów Nissana wyposażonych w funkcję osobistych profili, możesz utworzyć własny profil z możliwością jego zabezpieczenia. Akceptacja warunków użytkowania NissanConnect będzie przechowywana w Twoim Profilu, dzięki czemu przy następnej podróży nie będzie wymagana powtórna zgoda. 

1.5. Modyfikacja Umowy. Możemy zmienić Umowę w dowolnym momencie i co pewien czas według własnego uznania. Informacje o wszelkich zmianach będą zamieszczane w Twojej aplikacji Usługi NissanConnect (lub, w stosownych przypadkach, przekazywane do Twojej wiadomości e-mailem) i zaczną obowiązywać od dnia, w którym zostaną opublikowane. Dalsze korzystanie przez Ciebie z Usług NissanConnect będzie stanowić akceptację takich zmienionych warunków Umowy. W dowolnej chwili możesz uzyskać dostęp do obowiązujących warunków Umowy za pośrednictwem Twojej aplikacji Usługi NissanConnect. Radzimy okresowo przeglądać obowiązujące warunki Umowy w sposób uważny.

Jeśli jakakolwiek taka zmiana będzie miała istotny wpływ na Twoje prawa wynikające z niniejszej Umowy lub negatywnie wpłynie na Twoją usługę w istotny sposób, bądźspowoduje wyższe Opłaty subskrypcyjne, powiadomimy Cię o takiej zmianie pocztą e-mail. PO OTRZYMANIU WSPOMNIANEGO POWIADOMIENIA MOŻESZ WYPOWIEDZIEĆ UMOWĘ LUB ZGODZIĆ SIĘ NA ZMIANĘ. JEŚLI NIE WYPOWIESZ SWOJEJ UMOWY W CIĄGU 30 DNI OD POWIADOMIENIA, PRZYJMUJE SIĘ, ŻE ZGADZASZ SIĘ NA ZMIANĘ I STANIE SIĘ ONA CZĘŚCIĄ UMOWY POMIĘDZY NAMI. Za pośrednictwem aplikacji Usługi NissanConnect możesz poprosić o zaktualizowany egzemplarz niniejszej Umowy, w tym wszystkie jej aktualne warunki.

1.6. Aktualizowanie lub zmienianie informacji o koncie Subskrybenta. Korzystając z aplikacji Usługi NissanConnect, w każdej chwili możesz przeglądać, modyfikować, poprawiać lub aktualizować informacje, które nam przekazałeś.

2. USŁUGI NISSANCONNECT — CZAS TRWANIA I ZAKOŃCZENIE UMOWY

2.1. Usługi NissanConnect. Twoje Usługi NissanConnectrozpoczynają się, gdy tylko zaakceptujesz warunki Umowy za pośrednictwem aplikacji Usługi NissanConnect i pomyślnie ukończysz proces aktywacji.

Twoje Usługi NissanConnect są powiązane z Twoim Pojazdem i nie możesz przenieść ich na inny pojazd. Jeśli nie jesteś właścicielem lub nie używasz swojego Pojazdu podczas pierwszego okresu usługowego lub jego odnowienia, nie zwrócimy żadnej części Twojej Opłaty subskrypcyjnej.

Usługi NissanConnect są dostarczane w pakietach. Niektóre pakiety są oferowane bezpłatnie, a inne za stosowną opłatą. Pakiety te mają różne okresy ważności, które zależą od Usługi, Modelu, Wersji samochodu i Kraju. Okres ważności jest widoczny w aplikacji NissanConnect Services (w zakładce „Usługi”). Okres ważności rozpoczyna się od daty początkowej obowiązywania gwarancji.

Informacja dla drugich i kolejnych właścicieli samochodu: pakiety oferowane na początku jako bezpłatne pozostaną dostępne do końca początkowego okresu ich ważności liczonego od daty rozpoczęcia gwarancji pojazdu.

Na około jeden (1) miesiąc przed wygaśnięciem początkowego okresu subskrypcji, użytkownik zostanie o tym powiadomiony drogą elektroniczną i będzie miał możliwość jej odnowienia za pośrednictwem aplikacji NissanConnect Services na obowiązujących wówczas warunkach. Podczas odnawiania lub dokonywania subskrypcji nowych pakietów możesz zostać poproszony o wypełnienie formularza płatności. Jeśli zamówienie subskrypcji dotyczy płatne oferty lub przedłużenia pakietu, którego bezpłatny okres upłynął, zostanie zastosowana opłata subskrypcyjna w obowiązującej wówczas cenie („Opłata subskrypcyjna”). Za każdym razem, gdy zdecydujesz się zakupić lub odnowić poszczególne pakiety usług NissanConnect, Twoje konto płatnicze zostanie automatycznie obciążone.

JEŚLI ZATWIERDZIŁEŚ ODNOWIENIE SWOJEJ SUBSKRYPCJI, BĘDZIESZ MÓC NADAL KORZYSTAĆ Z USŁUG PRZEZ OKRES OBOWIĄZYWANIA ODNOWIENIA. JEŚLI NIE ODNOWISZ SUBSKRYPCJI PRZED DATĄ WYGAŚNIĘCIA, NIE BĘDZIESZ MÓC KORZYSTAĆ Z USŁUG PO UPŁYNIĘCIU OKRESU SUBSKRYPCJI.

Jeśli jesteś drugim lub kolejnym właścicielem Pojazdu, wówczas pakiety oferowane początkowo za darmo pozostaną dostępne do końca Początkowego okresu subskrypcji. 

2.2. Prawa użytkownika w zakresie anulowania usług. Subskrypcję pakietu Usług NissanConnect można zakończyć w dowolnym momencie za pośrednictwem aplikacji NissanConnect Services lub kontaktując się z nami.
Jeśli anulujesz subskrypcję przed końcem okresu subskrypcji:
• W przypadku darmowego pakietu przestaniesz mieć możliwość korzystania z usług ze skutkiem natychmiastowym.
• W przypadku płatnego pakietu:
o W okresie rezygnacji lub darmowego okresu próbnego przestaniesz mieć możliwość korzystania z usług ze skutkiem natychmiastowym.
o Po okresie rezygnacji anulowanie wejdzie w życie z końcem bieżącego okresu rozliczeniowego i będziesz mógł korzystać z usług do tego terminu.

2.3. Nasze prawo do rozwiązania i zawieszenia umowy. 

Możemy rozwiązać umowę w zakresie Twoich Usług NissanConnect w dowolnym momencie i bez podania przyczyny. W takim przypadku powiadomimy Cię o tym 30 dni przed datą faktycznego rozwiązania umowy, po której Twoje Usługi NissanConnect dobiegną końca. Oznacza to, że możemy podjąć decyzję o zaprzestaniu świadczenia dla Ciebie Usług NissanConnect w dowolnym momencie i z dowolnego powodu, nawet z przyczyn niezwiązanych z Tobą lub Twoim kontem u nas. W przypadku, gdy zdecydujemy się rozwiązać umowę o Usługi NissanConnect z powodu rozwiązania jakiejkolwiek umowy między nami a jakimkolwiek Usługodawcą, od którego jesteśmy zależni w zakresie świadczenia Usług NissanConnect, dołożymy wszelkich starań, aby powiadomić Cię o tym ze wspomnianym powyżej 30-dniowym wyprzedzeniem.

Możemy również zawiesić umowę w zakresie Twoich Usług NissanConnect w celu przeprowadzenia konserwacji lub poprawy działania sieci lub systemu, bądź jeśli występuje przeciążenie sieci lub jeśli podejrzewamy, że Twoje Usługi NissanConnect są wykorzystywane w jakimkolwiek celu, który umożliwiłby nam rozwiązanie umowy o ich świadczenie.

W takich przypadkach możemy zwrócić koszty opłaconej subskrypcji lub zaoferować liczbę punktów proporcjonalną do daty rozwiązania niniejszej Umowy lub okresu zawieszenia usług NissanConnect.

Możemy natychmiast anulować Usługi NissanConnect w przypadku istotnego naruszenia niniejszej Umowy przez użytkownika, jeśli będzie on utrudniał nam świadczenie Usług NissanConnect, jeśli będzie zakłócał prowadzenie naszej działalności lub jeśli Usługi NissanConnect będą wykorzystywane w nielegalnych lub nieuczciwych celach. Użytkownikowi nie przysługuje prawo ponownej aktywacji Usług NissanConnect, nawet jeśli zaprzestanie i usunie wyżej wymienione naruszenia.

Ponadto zastrzegamy sobie prawo, według własnego uznania, do zaprzestania oferowania Usług NissanConnect i nieprzedłużenia ich, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.

2.4. Jeśli sprzedasz swój Pojazd lub kupisz używany Pojazd

Twoje działanie

Jeśli sprzedasz swój Pojazd lub zakończysz jego leasing lub jeśli Twój Pojazd zostanie zezłomowany lub zniszczony, gdy jesteś zarejestrowanym użytkownikiem usług NissanConnect, prosimy o powiadomienie nas przez skontaktowanie się z działem obsługi klienta firmy Nissan lub przez usunięcie Pojazdu bezpośrednio z aplikacji NissanConnect. Jeżeli w inny sposób zostaniemy odpowiednio poinformowani, że sprzedałeś swój Pojazd lub zakończyłeś jego leasing, zastrzegamy sobie prawo do wyrejestrowania Pojazdu z Twojego konta i umożliwienia nowemu właścicielowi lub leasingobiorcy zarejestrowania Pojazdu na jego koncie.

Jeśli sprzedasz lub przeniesiesz własność swojego Pojazdu i nie powiadomisz nas o tym, nie dowiemy się, że Pojazd zmienił właściciela i będziemy nadal gromadzić dane w przekonaniu, że są to dane dotyczące Ciebie. Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody związane z prywatnością, które możesz ponieść Ty lub kolejny właściciel, jeśli nie powiadomisz nas o zakończeniu leasingu lub sprzedaży Twojego Pojazdu. Bez względu na to, czy powiadomisz nas o zakończeniu leasingu lub sprzedaży Twojego Pojazdu, zgadzasz się, że nie będziesz uzyskiwał (ani próbował uzyskać) dostępu do Usług NissanConnect lub jakichkolwiek danych dotyczących Twojego Pojazdu po sprzedaży, przeniesieniu własności lub zakończeniu leasingu Twojego Pojazdu.

Rozumiesz i zgadzasz się, że w przypadku, gdy nas nie powiadomisz, a kolejny właściciel Pojazdu zasubskrybuje Usługi NissanConnect związane z Pojazdem, profil nowego właściciela zastąpi Twój profil, a Twoja subskrypcja Usług NissanConnect automatycznie się zakończy.

Nie możesz przenieść Usług NissanConnect na inny pojazd. Usługi NissanConnect pozostają przypisane do Pojazdu (podobnie jak gwarancja). Jeśli sprzedasz swój Pojazd (lub zwrócisz go po zakończeniu leasingu) bez anulowania subskrypcji, może ona zostać automatycznie przeniesiona na nowego właściciela, o ile nowy właściciel udowodni swoje prawo do posiadania Pojazdu, kontaktując się z działem obsługi klienta firmy Nissan lub rejestrując Pojazd w aplikacji NissanConnect.

W przypadku zakupu lub leasingu wcześniej posiadanego lub leasingowanego Pojazdu należy zarejestrować się jako nowy właściciel i dokonać subskrypcji, a następnie aktywować Usługi NissanConnect, aby skorzystać z ofert usług połączonych firmy Nissan.

3. ZASADY DOTYCZĄCE OPŁAT, PŁATNOŚCI, ROZLICZEŃ I PODATKÓW

Usługi NissanConnect wraz ze szczegółowymi informacjami na ich temat, okresem darmowym i wymaganiami dotyczącymi subskrypcji wyjaśniono w sekcji 2.1.

Zasady płatności, rozliczeń i podatkowe usług NissanConnect są dostępne w sklepie Nissan Store.

Jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem Pojazdu, być może nadal będziesz mógł korzystać z bezpłatnego okresu Usług NissanConnect, jeśli taki okres nie wygasł podczas Twojej subskrypcji.

4. DANE OSOBOWE, OCHRONA DANYCH

4.1. Informacje ogólne. Firma Nissan szanuje i chroni Twoje prawa zgodnie z obowiązującym prawem. Niniejsze oświadczenie o gromadzeniu danych osobowych opisuje, w jaki sposób zarządzamy wszelkimi danymi osobowymi, które możemy zbierać od Ciebie.

4.2. Wykorzystanie danych osobowych. Będziemy zbierać i wykorzystywać niektóre dane związane z Twoim korzystaniem z Pojazdu i usług NissanConnect, do których mogą należeć także dane osobowe. Subskrybując i/lub korzystając z Usług NissanConnect, zgadzasz się również na zbieranie i wykorzystywanie przez nas danych osobowych w celach określonych w niniejszej Umowie. Będziemy szanować Twoją prywatność oraz prywatność innych osób przebywających w Pojeździe.

4.3. Kategorie gromadzonych danych osobowych. Rodzaje gromadzonych przez nas danych osobowych zależą od Pojazdu, jego specyfikacji i Usług NissanConnect, które subskrybujesz, oraz od korzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect. Zbieramy dane, które podajesz w związku ze swoją subskrypcją NissanConnect, w tym dane subskrypcji i informacje o umowie, numer identyfikacyjny Pojazdu (VIN), imię i nazwisko, adres, identyfikator(y) użytkownika, hasła, dane kontaktowe głównego kierowcy lub właściciela samochodu. Możemy (w stosownych przypadkach) równieżzbierać dane dotyczące m.in. stanu technicznego Pojazdu, jego awarii, konserwacji, urządzeń i informacji systemowych, w tym identyfikator systemu nawigacji, wbudowane identyfikatory SIM, historię operacji i dane diagnostyczne systemów i części pojazdu, a w przypadku pojazdu elektrycznego — zużycie energii, stan akumulatora i historię ładowania. W celu świadczenia Usług NissanConnect i do celów statystycznych możemy gromadzić dane dotyczące korzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect, w tym dane o zachowaniu i parametrach systemu nawigacji, niektóre dane dotyczące lokalizacji, w tym lokalizację rozpoczęcia i zakończenia podróży, lokalizacje ładowania. Ponadto zbieramy (w stosownych przypadkach) dane dotyczące rozliczeń, płatności i zarządzania roszczeniami związane z Usługami NissanConnect.

4.4. Cele przetwarzania danych osobowych.

W następstwie umowy, którą zawarłeś z nami w chwili dokonania subskrypcji usług NissanConnect, będziemy wykorzystywać dane osobowe w celu:
▪ świadczenia Tobie Usług NissanConnect;
▪ zarządzania Twoją subskrypcją Usług NissanConnect i Twoim kontem subskrypcji;
▪ umożliwienia Ci korzystania z usług prowadzenia komunikacji i przesyłania wiadomości;
▪ przyznania Ci zdalnej kontroli pojazdu;
▪ wysyłania powiadomień o pojeździe, takich jak alerty serwisowe, zintegrowane funkcje bezpieczeństwa i ochrony, takie jak eCall lub bCall;
▪ zapewnienia pomocy drogowej; ▪ ułatwienia oszczędzania energii;
▪ w celu uzyskania niezbędnych informacji w związku z subskrypcją.

Ponadto z myślą o naszym uzasadnionym interesie, aby ulepszyć oferowane Tobie usługi i produkty, przetwarzamy również Twoje dane osobowe w następujących celach:
▪ udzielanie informacji dotyczących naszych produktów i usług oraz warunków i ofert związanych z Usługami NissanConnect;
▪ odpowiadanie na Twoje pytania i rozpatrywanie Twoich skarg;
▪ ocena i cele statystyczne, badania rynku oraz inne cele badawczo-rozwojowe;
▪ planowanie infrastruktury (na przykład stacje ładowania);
▪ wykrywanie i uniemożliwianie nadużywania Usług NissanConnect przez Ciebie, każdego innego użytkownika Pojazdu lub jakiekolwiek inne strony trzecie;
▪ zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury Usług NissanConnect.

Pod warunkiem uzyskania Twojej uprzedniej wyraźnej zgody będziemy przetwarzać dane osobowe zebrane podczas korzystania z Usług NissanConnect do następujących celów:
▪ wysyłanie promocyjnych wiadomości pocztą e-mail, zwykłą pocztą, telefonicznie lub innymi środkami komunikacji elektronicznej;
▪ przesyłanie informacji dotyczących specjalnych zniżek lub dodanych usług lub funkcji;
▪ usprawnianie i personalizacja komunikacji między Tobą, nami i przedstawicielami handlowymi firmy Nissan;
▪ dostosowywanie Usług NissanConnect do potrzeb poszczególnych subskrybentów lub grup subskrybentów;
▪ planowanie podróży zgodnie z Twoją prośbą;
▪ w zakresie niezbędnym do świadczenia Usług NissanConnect opartych na lokalizacji Pojazdu (nieokreślonym powyżej).

Możemy również przetwarzać dane osobowe zebrane podczas korzystania z Pojazdu, a zwłaszcza Usług NissanConnect, w ramach wypełniania naszych zobowiązań prawnych, do następujących celów:
▪ eCall (automatyczne wybieranie numerów alarmowych w razie poważnego wypadku drogowego, z przetwarzaniem informacji, takich jak lokalizacja)
▪ Zapewnienie zgodności z określonymi przepisami obowiązującymi w kraju korzystania z Usług NissanConnect.

Kiedy uzyskujesz dostęp do usług zewnętrznych usługodawców (np. kont w mediach społecznościowych, treści multimedialnych, informacji o usługach stron trzecich) za pośrednictwem Usług NissanConnect lub dowolnejzich funkcji lub aplikacji, możemy otrzymywać, przetwarzać, wykorzystywać i przekazywać takie dane w związku ze świadczeniem takich usług. Ponadto jakakolwiek taka usługa strony trzeciej dostępna za pośrednictwem Usług NissanConnect może opierać się na dodatkowych warunkach regulujących korzystanie z danych osobowych. Firma Nissan nie kontroluje żadnych takich warunków niezależnych usług i zrzeka się jakiejkolwiek odpowiedzialności w tym zakresie — nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie Twoich danych osobowych zebranych i przetworzonych w wyniku korzystania przez Ciebie z usług stron trzecich.

NIKOMU NIE SPRZEDAJEMY ANI W ŻADEN SPOSÓB NIE ZARABIAMY NA UDOSTĘPNIANIU INFORMACJI O SUBSKRYBENTACH.

4.5. Ujawnianie danych osobowych. Świadczenie Usług NissanConnect odbywa się w ramach naszej współpracy z wieloma różnymi firmami. W rezultacie udostępniamy dane osobowe operatorom sieci komórkowych, dostawcom dostępu do internetu i łączności, dostawcom usług zarządzania subskrypcjami, dostawcom usług płatniczych, dostawcom treści, innym dostawcom, licencjodawcom, partnerom w zakresie leasingu, punktom odpowiadającym za bezpieczeństwo publiczne, służbom ratunkowym (policja, pogotowie ratunkowe itp.), dostawcom usług pomocy drogowej, dystrybutorom, dealerom i warsztatom wyłącznie w celu świadczenia Usług NissanConnect wymaganych przez Subskrybenta lub inne osoby przebywające w Pojeździe Subskrybenta.

Jeśli jest to wymagane i zgodnie z obowiązującym prawem, możemy zostać zmuszeni do ujawnienia danych osobowych w celu przestrzegania obowiązującego prawa lub wykonania wiążących nakazów organów publicznych lub sądów, bądź w celu egzekwowania lub stosowania warunków niniejszej Umowy.

Możemy również udostępniać Twoje dane osobowe wszystkim spółkom stowarzyszonym firmy Nissan. W przypadku połączenia, reorganizacji, przejęcia, zawiązania spółki joint venture, cesji, wydzielenia, przeniesienia, sprzedaży lub zbycia całości lub części przedsiębiorstwa, w tym w związku z prowadzeniem postępowania upadłościowego lub podobnego rodzaju postępowania, spółka może przekazać wszystkie bez wyjątku dane osobowe odpowiedniej stronie trzeciej. W przypadku otrzymania takich danych obowiązkiem każdego podmiotu otrzymującego będzie uzyskanie Twojej ważnej wyraźnej zgody na wszelkie dalsze przetwarzanie danych, które taki podmiot może zechcieć prowadzić.

Możemy udostępniać Twoje dane osobowe partnerom świadczącym usługi, funkcje lub udogodnienia związane z Usługami NissanConnect lub niezwiązane z nimi. Tacy partnerzy usługowi mogą pozostawać w stosunku umownym zinnymi usługodawcami w celu świadczenia określonych usług (np. usług na żądanie, takich jak ubezpieczenie uzależnione od użytkowania, tankowanie na żądanie, inteligentne ładowanie pojazdów elektrycznych itp.) zamówionych przez Ciebie lub użytkownika(-ów)/pasażera(-ów) Pojazdu. Dane, w tym Twoje dane osobowe, niezbędne do świadczenia dowolnych zamówionych przez Ciebie usług, mogą być przekazywane takim zewnętrznym usługodawcom, a niniejsza Umowa nie będzie obowiązywać tych dostawców. Uzyskując dostęp do takich usług, zgadzasz się przestrzegać wszelkich dodatkowych warunków wprowadzonych przez ich dostawców. Dane udostępniane naszym partnerom usługowym będą anonimizowane tak dalece, jak to technicznie możliwe, a nasi partnerzy usługowi zostaną poproszeni o anonimizację danych tak dalece, jak to technicznie możliwe, przed udostępnieniem ich usługodawcom w celu świadczenia zamówionych usług.

4.6. Przekazywanie danych poza Unię Europejską (UE) / Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

W związku z powyższymi celami Twoje dane osobowe będą przekazywane do podmiotów stowarzyszonych firmy Nissan International SA i ich Usługodawców, a także przetwarzane przez nie, nie tylko wewnątrz, ale także poza UE/EOG. Obejmuje to w szczególności (bez ograniczeń) przetwarzanie danych osobowych przez firmę Nissan Motor Co., Ltd w Japonii oraz jej Usługodawców w Japonii i/lub innych krajach spoza UE/EOG. Przepisy dotyczące ochrony danych w takich krajach trzecich mogą nie zapewniać takiego samego poziomu ochrony danych jak w Unii Europejskiej lub Europejskim Obszarze Gospodarczym. Jednak w przypadku takiego przekazania danych podejmiemy odpowiednie działania w celu zapewnienia, że dane osobowe są przetwarzane zgodnie ze standardami określonymi przez obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych. Jeżeli dane osobowe gromadzone i przetwarzane przez nas będą przetwarzane przez Usługodawców spoza UE/EOG, zobowiązują się oni przetwarzać wszelkie takie dane wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami i do celów opisanych powyżej oraz przy zastosowaniu rygorystycznych środków bezpieczeństwa danych. 

4.7. Bezpieczeństwo. Będziemy utrzymywać (i tego samego wymagać od naszych Usługodawców) odpowiednie techniczne, fizyczne i administracyjne środki bezpieczeństwa danych w celu ochrony wszelkich danych osobowych pozostających pod naszą kontrolą przed utratą, niewłaściwym wykorzystaniem, nieautoryzowanym dostępem i modyfikacją. Na przykład w zależności od aplikacji używamy technologii szyfrowania i systemów uwierzytelniania użytkowników, takich jak hasła i osobiste numery identyfikacyjne. Wszystkie informacje są przechowywane w bezpiecznych pod względem komercyjnym warunkach z dostępem ograniczonym tylko do upoważnionych pracowników lub przedstawicieli firmy Nissan, jej oddziałów i Usługodawców. Przestrzegamy standardów branżowych w celu ochrony poufności danych Subskrybentów.
Jeśli nie powiadomisz nas o sprzedaży lub przeniesieniu własności swojego Pojazdu, możemy nadal wysyłać określone informacje o subskrybencie lub inne informacje dotyczące Twojego konta na adres, który jest aktualnie zapisany u nas. W takim przypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody związane z prywatnością, które możesz ponieść.

4.8. Okres przechowywania.

Ogólny okres przechowywania.

Będziemy przechowywać wszelkie dane osobowe przez cały okres korzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect.

Dane dotyczące użytkowania.

W drodze wyjątku od powyższego okresu przechowywania dane dotyczące użytkowania nie będą przechowywane przez okres dłuższy niż 3 lata od ostatniego skorzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect.

Dane o lokalizacji.

Informacje takie jak prędkość pojazdu, kierunek jazdy pojazdu i określone dane dotyczące lokalizacji (w ramach żądania zdalnego sterowania, np. Geofence lub MyCarFinder) zostaną usunięte po zrealizowaniu celu, dla którego zostały przetworzone, ale w żadnym razie nie później niż 7 godziny po otrzymaniu ich przez odpowiednie centrum danych używane przez firmę Nissan. Określone dane dotyczące lokalizacji (przetwarzane poza usługami zdalnego sterowania) będą przechowywane do 3 miesięcy w zależności od ram prawnych kraju, w którym używane są Usługi NissanConnect lub w ramach roszczenia dotyczącego Usług NissanConnect.

Usunięcie danych.

Po zakończeniu powyższych okresów przechowywania dane osobowe zostaną usunięte lub uczynione anonimowymi zgodnie z obowiązującym prawem.

W każdym przypadku, jak wskazano poniżej, masz możliwość w dowolnym momencie usunąć wszystkie dane dotyczące użytkowania przechowywane na temat Twojego pojazdu, z wyjątkiem tych danych, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania Twojego pojazdu, lub które są niezbędne do świadczenia usług,z których być może nadal korzystasz, lub które są obowiązkowe (np. eCall).

4.9. Prawo do dostępu i poprawiania. Możesz uzyskać dostęp do niektórych danych oraz je poprawiać, modyfikować, usuwać i/lub blokować zgodnie z lokalnymi przepisami o ochronie danych. Masz również prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych lub zażądania ograniczenia takiego przetwarzania. Ponadto masz prawo poprosić o otrzymanie swoich danych osobowych w uporządkowanym i standardowym formacie.

Aby skorzystać z tych uprawnień, możesz edytować swoje konto w aplikacji Usługi NissanConnect lub skontaktować się z lokalnym centrum kontaktowym firmy Nissan.

Możesz również skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych pod następującym adresem e-mail: privacy.pl@astara.com

Ponadto masz również prawo do złożenia skargi we właściwym urzędzie ochrony danych.

5. SPECJALNE INFORMACJE O OGRANICZENIACH DOTYCZĄCYCH USŁUG I SYSTEMÓW

5.1. Własność technologii. Firma Nissan i jej Usługodawcy są i przez cały czas będą właścicielem wszelkich praw, tytułu prawnego i udziałów w (i) każdym sprzęcie, oprogramowaniu i związanej z nimi technologii, wykorzystywanych przez firmę Nissan w ramach Usług NissanConnect lub w połączeniu z nimi (ii) wszelkich prawach własności intelektualnej i innych prawach własności, w tym w szczególności wszelkich prawach patentowych, prawach autorskich, znakach towarowych i tajemnicach handlowych nimi objętych. Zabrania się izgadzaszsię,że nie będziesz kopiować, dekompilować, dezasemblować, odtwarzać kodu źródłowego, tworzyć dzieł pochodnych ani manipulować żadną technologią albo danymi lub treściami przechowywanymi lub włączonymi do jakiegokolwiek sprzętu używanego do odbioru lub obsługi Usług NissanConnect (łącznie „Technologia sprzętu”) ani w inny sposób modyfikować lub ingerować w jakikolwiek taki sprzęt. Zgadzasz się również nie przesyłać, publikować, przekazywać ani w żaden inny sposób udostępniać materiałów zawierających wirusy oprogramowania lub jakikolwiek inny kod, pliki lub programy komputerowe mające na celu zakłócenie, wyłączenie lub ograniczenie funkcjonalności Usług NissanConnect. Wszelkie oprogramowanie zawarte w Twoim Pojeździe jest licencjonowane wyłącznie do użytku w połączeniu z Usługami NissanConnect. Ponadto wszelkie dane i inne treści Usług NissanConnect są chronione prawami autorskimi oraz innymi prawami własności intelektualnej, a wszelkie prawa własności należą do firmy Nissan i jej Usługodawców. W związku z Usługami NissanConnect możesz używać Technologii sprzętu tylko do osobistego, niekomercyjnego użytku.

5.2. Znaki towarowe. NissanConnect i logo Nissan są znakami towarowymi firmy Nissan Motor Co., Ltd. Inne znaki towarowe,znaki usługowe, grafika, logo i nazwy domen pojawiające się w ramach jakichkolwiek powiązanych witryn internetowych mogą być znakami towarowymi stron trzecich. Dostęp i korzystanie przez Ciebie z Usług NissanConnect lub związanych z nimi aplikacji lub witryn internetowych ani niniejsza Umowa nie przyznaje Ci żadnego prawa, tytułu prawnego lub udziałów ani licencji do powielania lub w inny sposób wykorzystywania znaków towarowych lub jakichkolwiek znaków towarowych, grafik, logo lub nazw domen stron trzecich. Wszelka wartość firmy wyrażona w znakach towarowych powstała w wyniku korzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect przysługuje nam.

5.3. Globalny system pozycjonowania. Twoje Usługi NissanConnect działają z wykorzystaniem bezprzewodowych sieci komunikacyjnych i sieci satelitarnej globalnego systemu pozycjonowania („GPS”). NIE WSZYSTKIE USŁUGI NISSANCONNECT SĄ DOSTĘPNE WSZĘDZIE PRZEZ CAŁY CZAS, W SZCZEGÓLNOŚCI MOGĄ NIE BYĆ DOSTĘPNE W ODDALONYCH LUB ZAMKNIĘTYCH OBSZARACH, LUB W PRZYPADKU NIEKTÓRYCH SAMOCHODÓW. Obszar, w którym się poruszasz samochodem, może mieć wpływ na usługi, które możemy Ci zapewnić, w tym między innymi na usługę wyznaczania tras. Ponadto usługi nie są dostępne, jeśli system GPS nie działa. Niektóre ograniczenia programistyczne systemu GPS mogą osłabić naszą zdolność do określenia dokładnej lokalizacji Twojego Pojazdu.

5.4. Bezpieczny PIN do funkcji zdalnych. Przed użyciem m.in. funkcji zdalnego blokowania/odblokowywania drzwi jako dodatkowe zabezpieczenie wymagane jest podanie osobistego numeru identyfikacyjnego (kodu „PIN”). Kod PIN jest nadawany podczas rejestracji w usłudze NissanConnect lub przy pierwszym użyciu funkcji zdalnej. Jeżeli chcesz zresetować swój kod PIN, przejdź do menu Ustawienia w aplikacji NissanConnect Services.

5.5. Usługi Google Home/Google Voice Assistant. Jeżeli Twój samochód obsługuje technologię Google Home, zalecamy korzystanie z akcji NissanConnect Services wyłącznie w bezpiecznym i zapewniającym prywatność miejscu. Akcja NissanConnect Services umożliwia kontrolowanie pewnych funkcji samochodu za pośrednictwem Asystenta Google. W związku z tym nie jest ona przeznaczona do użytku przez dzieci ani inne osoby, które nie powinny mieć dostępu do samochodu. Wszystkie interakcje głosowe z urządzeniem podłączonym do usługi Google Home zapisywane są w historii Asystenta Google, którą można znaleźć w sekcji „Moja aktywność” aplikacji Asystent Google. Historia interakcji jest widoczna dla każdego, kto posiada dostęp do Twojego konta Google. Jeżeli nie chcesz, aby inne osoby miały dostęp do Twojej historii transakcji, nie udostępniaj innym swoich danych logowania do konta Google. Możliwe jest usuwanie poszczególnych interakcji głosowych powiązanych z kontem. Aby to zrobić, w aplikacji Asystent Google otwórzsekcję „Moja aktywność”, wyszukaj daną interakcję i dotknij opcji „Usuń”. Możesz również usunąć wszystkie powiązane z kontem nagrania głosowe dotyczące poszczególnych produktów podłączonych do usługi Asystent Google. Aby to zrobić, wejdź na stronę myactivity.google.com i wybierz produkt w sekcji „Usuń aktywność według” lub skontaktuj się z obsługą klienta usługi Asystent Google. 

W celu obsługi poleceń głosowych wydawanych za pośrednictwem Asystenta Google akcja NissanConnect Services może wykorzystywać następujące dane: numer VIN samochodu, współrzędne GPS, adres żądanego miejsca docelowego, adresy domu i pracy (o ile są zapisane na profilu użytkownika NissanConnect Services). Dane wykorzystywane przez akcję NissanConnect Services służą wyłącznie do celów obsługi głosowej Asystenta Google, są usuwane po 20 minutach i nie są udostępniane żadnym osobom trzecim.

Aby móc korzystać z usługi, użytkownik musi posiadać aktywne konto w Usługach NissanConnect.

5.6. Amazon Alexa. Jeżeli Twój samochód obsługuje technologię Amazon Alexa, zalecamy korzystać z tej funkcji NissanConnect Services wyłącznie w bezpiecznym miejscu zapewniającym prywatność. Funkcja ta umożliwia kontrolowanie pewnych funkcji samochodu za pośrednictwem usługi Amazon Alexa. W związku ztym nie jest ona przeznaczona do użytku przez dzieci ani inne osoby, które nie powinny mieć dostępu do samochodu. Wszystkie interakcje głosowe z urządzeniem podłączonym do usługi Amazon Alexa zapisywane są w historii urządzenia Alexa („Alexa Device History”), którą można znaleźć w sekcji Ustawienia („Settings”) aplikacji Alexa. Historia transakcji jest widoczna dla każdego, kto ma dostęp do Twojego konta Amazon. Jeżeli nie chcesz, aby inne osoby miały dostęp do Twojej historii transakcji, nie udostępniaj innym danych uwierzytelniających do konta Amazon. Możliwe jest usuwanie poszczególnych interakcji głosowych powiązanych z kontem. Aby to zrobić, w aplikacji mobilnej Alexa otwórz Ustawienia („Settings”), wybierz opcję Historia („History”), a następnie wyszukaj daną interakcję i usuń ją, dotykając opcji „Delete”. Możesz również usunąć wszystkie powiązane z kontem nagrania głosowe dotyczące poszczególnych produktów podłączonych do usługi Alexa. Aby to zrobić, wejdź na stronę www.amazon.com/mycd i wybierz produkt w zakładce „Manage Your Content and Devices” lub skontaktuj się z obsługą klienta usługi Amazon Alexa. 

W celu obsługi poleceń głosowych wydawanych za pośrednictwem Asystenta Amazon Alexa funkcja NissanConnect Services może wykorzystywać następujące dane: numer VIN samochodu, współrzędne GPS, adres żądanego miejsca docelowego, adresy domu i pracy (o ile są zapisane na profilu użytkownika NissanConnect Services). Dane wykorzystywane przez funkcję NissanConnect Services służą wyłącznie do celów obsługi głosowej Asystenta Amazon Alexa. Są one usuwane po 20 minutach i nie są udostępniane żadnym osobom trzecim.

Aby móc korzystać z usługi, użytkownik musi posiadać aktywne konto w Usługach NissanConnect. 

5.7. Wi-Fi w samochodzie. Samochód wyposażony jest we wbudowany układ Wi-Fi, który w razie potrzeby zapewnia bezprzewodowy dostęp do Internetu dla podłączonych urządzeń mobilnych (maks. 7 urządzeń). 

Do korzystania z Internetu wymagana jest aktywacja Usług NissanConnect oraz wykupienie pakietu danych u wybranego operatora sieci komórkowej. Połączenie internetowe jest zabezpieczone – dostępnych w jednostce kontrolnej NissanConnect danych uwierzytelniających sieci Wi-Fi nie należy przekazywać osobom trzecim.

6. TWOJE OBOWIĄZKI

6.1. Utrzymywanie ważności konta. Dostarczanie Usług NissanConnect zależy od Twojej aktywacji Usług NissanConnect, jak opisano powyżej. Jesteś odpowiedzialny za utrzymanie ważnego zlecenia płatności za swój pakiet usług po upływie pierwszego okresu usługowego lub okresu odnowienia usług. Dodatkowe informacje związane z zarządzaniem kontem znajdują się w aplikacji NissanConnect Services.

6.2. Hasła / ID użytkownika. Zobowiązujesz się do ponoszenia pełnej odpowiedzialności za ochronę swojego hasła i identyfikatora użytkownika (przekazanych w punkcie dealerskim podczas dostawy lub w inny sposób udostępnionych albo samodzielnie ustalonych zgodnie z procesem aktywacji). Każdy, kto dysponuje Twoim hasłem lub identyfikatorem użytkownika, może być w stanie uzyskać dostęp do Usług NissanConnect, a ani my, ani żaden Usługodawca, nie mamy obowiązku wypytywać o uprawnienia osób używających Twojego hasła i identyfikatora użytkownika lub innych informacji, których można użyć do identyfikacji Twojego konta w celu zamówienia usług dla Twojego pojazdu.

6.3. Właściwe korzystanie z Usług. Zobowiązujesz się nie korzystać z Usług NissanConnect w celach oszukańczych, niezgodnych z prawem lub stanowiących nadużycie, ani w jakikolwiek sposób, który zakłóca świadczenie usług naszym pozostałym klientom. Zobowiązujesz się, że nie będziesz nadużywać ani robić niczego, co mogłoby zaszkodzić naszej działalności biznesowej, usługom, reputacji, pracownikom, obiektom lub Usługodawcom. Jeśli naruszysz powyższe zobowiązania, zgadzasz się, że będziesz odpowiedzialny za każdą kwotę, którą jakakolwiek inna osoba od nas zażąda, a także wszelkie wydatki, wynikające w całości lub w części z takiego korzystania lub Twoich działań.

Nie możesz odsprzedawać, kopiować, przechowywać, powielać, dystrybuować, modyfikować, wyświetlać, publikować, wykonywać, transmitować ani tworzyć dzieł pochodnych z jakichkolwiek treści otrzymywanych za pośrednictwem Usług NissanConnect, ani nie możesz używać żadnych treści otrzymywanych za pośrednictwem Usług NissanConnect do celów komercyjnych. 

6.4. Ochrona i wykorzystanie informacji innych osób. Niektóre informacje otrzymywane za pośrednictwem Usług NissanConnect należą do nas, Usługodawców lub innych stron trzecich, które dostarczają je za naszym pośrednictwem. Mogą być one objęte jednym lub kilkoma/wieloma prawami autorskimi,znakami towarowymi,znakami usługowymi, patentami lub innymiśrodkami ochrony prawnej. Zobowiązujesz się nie wykorzystywać żadnych treści otrzymywanych za pośrednictwem Usług NissanConnect w sposób inny niż wyraźnie dopuszczony przez nas lub naszego Usługodawcę. Nie możesz odsprzedawać żadnych z nich ani używać ich do celów komercyjnych. Nie możesz kopiować, przechowywać, powielać, dystrybuować, modyfikować, wyświetlać, publikować, wykonywać, transmitować ani tworzyć dzieł pochodnych z żadnych z nich.

6.5. Inni użytkownicy lub pasażerowie Twojego Pojazdu. JESTEŚ WYŁĄCZNIE ODPOWIEDZIALNY ZA JAKIEKOLWIEK KORZYSTANIE Z USŁUG NISSANCONNECT W TWOIM POJEŹDZIE, NAWET JEŚLI TO NIE TY KORZYSTASZ Z NIEGO, I NAWET JEŚLI PÓŹNIEJ BĘDZIESZ TWIERDZIĆ, ŻE TAKIE KORZYSTANIE NIE BYŁO UPOWAŻNIONE. JESTEŚ TAKŻE WYŁĄCZNIE ODPOWIEDZIALNY ZA USŁUGI ZAMÓWIONE PRZEZ CIEBIE, LUB PRZEZ JAKĄKOLWIEK OSOBĘ KORZYSTAJĄCĄ Z TWOJEGO POJAZDU, ZA POŚREDNICTWEM USŁUG NISSANCONNECT. Zobowiązujesz się poinformować wszystkich użytkowników i pasażerów Twojego Pojazdu o Usługach NissanConnect oraz funkcjach i ograniczeniach systemu, a także warunkach Umowy. Ani jakikolwiek Usługodawca, ani my nie mamy żadnego obowiązku wypytywania o uprawnienia jakiejkolwiek osoby korzystającej z Twojego Pojazdu. Jeśli używasz Usług NissanConnect do popełnienia przestępstwa lub w innych nieodpowiednim celu, będziesz odpowiedzialny za wszelkie szkody poniesione przez nas w wyniku takiego użycia.

7. INFORMACJE SPECJALNE

7.1. Aktualizacje oprogramowania, sprzętu i wyposażenia. Usługi NissanConnect obejmują oprogramowanie (w tym oprogramowanie Pojazdu i oprogramowanie wykorzystywane przez telematyczną jednostkę sterującą, jednostkę główną lub system nawigacji) lub treści, które możemy potrzebować lub chcieć zmienić od czasu do czasu. Możemy zrobić to zdalnie, bez uprzedniego powiadomienia. Takie zmiany mogą wpływać na dane przechowywane w systemie Usług NissanConnect w Twoim Pojeździe, w tym powodować ich usunięcie. Nie ponosimy odpowiedzialności za utracone dane. Nie jesteś właścicielem oprogramowania Usług NissanConnect ani nie nabywasz żadnych praw do samodzielnego używania lub modyfikowania oprogramowania Usług NissanConnect. Systemy Twojego Pojazdu obejmują również oprogramowanie, które może wymagać zmiany od czasu do czasu. Zgadzasz się, że możemy pomóc Usługodawcom zrobić to zdalnie.

7.2. Usługi sieci komórkowej. Nie masz żadnych praw do numeru telefonu komórkowego przypisanego do telematycznej jednostki sterującej Twojego Pojazdu innych niż do użytku w związku z Usługami NissanConnect.

7.3. Technologia i komunikacja. Usługi NissanConnect nie będą działać, jeśli Twój Pojazd nie znajduje się w miejscu, w którym nasz operator komórkowy ma zasięg. Usługi NissanConnect, które obejmują informacje o lokalizacji Twojego Pojazdu, nie będą działać, jeśli sygnały satelitarne GPS są zasłonięte, niedostępne w danym miejscu, a także niezgodne ze sprzętem Usług NissanConnect.

7.4. Zmiany telekomunikacyjne / w systemie GPS. System Usług NissanConnect wykorzystuje cyfrową technologię telekomunikacji bezprzewodowej i technologię GPS, które są poza naszą kontrolą. Wiadomo, że technologie telekomunikacyjne zmieniają się z czasem, powodując przestarzałość niektórych sieci telekomunikacyjnych. Jeśli infrastruktura telekomunikacyjna, publiczna sieć internetowa lub technologia GPS wymagana przez system Usług NissanConnect zmienia się w sposób, który powoduje niezgodność tych technologii z systemem Usług NissanConnect, wówczas Usługi NissanConnect mogą nie działać i możemy być zmuszeni do zaprzestania świadczenia Usług NissanConnect. Jeśli tak się stanie, powiadomimy Cię o dacie rozwiązania umowy i opiszemy każde z naszych praw i obowiązków. Nie ponosimy odpowiedzialności i nie zapewniamy żadnych gwarancji dotyczących technologii telekomunikacyjnej i GPS wykorzystywanych do obsługi Usług NissanConnect. Nie ponosimy odpowiedzialności za modyfikacje dokonane przez podmioty, które dostarczają te technologie, ani za jakąkolwiek wynikającą z tego utratę usług.

7.5. Dostawcy treści. Niektórzy Usługodawcy wprowadzają dodatkowe warunki świadczenia usług (na przykład warunki użytkownika końcowego obejmujące dane nawigacyjne i lokalizacyjne). Korzystając z Usług NissanConnect, wyrażasz także zgodę na przestrzeganie tych dodatkowych warunków. Firma Nissan nie składa żadnych oświadczeń dotyczących dostępności jakiejkolwiek aplikacji lub treści wybranych przez Ciebie podczas korzystania z Usług NissanConnect i nie ponosi odpowiedzialności za dostępność aplikacji ani za dostarczone Tobie treści.

7.6. Mapy i nawigacja. Dane dotyczące tras, które udostępniamy Tobie, są oparte na informacjach mapowych dostępnych nam podczas procesu produkcyjnego, ale mogą być niedokładne lub niekompletne, gdy są po raz pierwszy używane przez Ciebie. Na przykład nasze dane dotyczące tras mogą nie zawierać informacji o drogach jednokierunkowych, zakazach skrętu, projektach budowlanych, drogach sezonowych, objazdach lub nowych drogach. Mogą sugerować użycie drogi, która jest obecnie zamknięta na potrzeby budowy lub wykonanie skrętu, który jest zabroniony znakami na skrzyżowaniu. Ponadto ruch drogowy, pogoda i inne zdarzenia mogą powodować, że warunki na drodze będą się różnić od wygenerowanych wyników. W związku z tym należy zawsze kierować się zdrowym rozsądkiem, przestrzegać przepisów ruchu drogowego oraz poleceń osób kierujących ruchem, a także ocenić, czy na podstawie bieżących warunków drogowych, pogodowych i innych bezpieczne i zgodne z prawem jest posługiwanie się wskazówkami podawanymi przez Usługi NissanConnect lub system nawigacji Twojego Pojazdu. Firma Nissan nie składa żadnych oświadczeń dotyczących kompletności lub dokładności udostępnionych Tobie danych mapowych innych niż to, że są one oparte na najbardziej aktualnych informacjach mapowych dostępnych nam podczas subskrybowania przez Ciebie Usług NissanConnect. Firma Nissan nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek nieścisłości lub niekompletność udostępnionych Tobie danych mapowych.

7.7. Geografia i środowisko. Istnieją inne okoliczności, nad którymi nie mamy i nie możemy mieć kontroli, które mogą uniemożliwić nam świadczenie usług NissanConnect w określonym czasie lub miejscu, lub które mogą negatywnie wpłynąć na jakość Usług NissanConnect. Niektóre przykłady to wzgórza, wysokie budynki, tunele, pogoda, konstrukcja układu elektrycznego i architektura Pojazdu, uszkodzenie ważnych części Pojazdu w wyniku wypadku lub przeciążenie sieci telefonii bezprzewodowej. Firma Nissan nie ponosi odpowiedzialności za jakąkolwiek niemożność korzystania z Usług NissanConnect z powodu którejkolwiek z powyższych okoliczności.

7.8. Poza naszą kontrolą. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienie lub brak sprawności, jeżeli takiemu brakowi sprawności lub opóźnieniu nie można było zapobiec przy zastosowaniu właściwych środków ostrożności. Ponadto nie ponosimy odpowiedzialności za taki brak sprawności lub opóźnienie spowodowane działaniami natury albo siłami lub przyczynami pozostającymi poza naszą rozsądną kontrolą. Przykłady obejmują awarię zakładu energetycznego, działania wojenne, działania rządu, terroryzm, niepokoje społeczne, niedobory siły roboczej lub trudności w jej pozyskaniu (niezależnie od przyczyny), a także awarie sprzętu, w tym awarie Internetu, komputerów, rozwiązań telekomunikacyjnych lub innych urządzeń.

7.9. Dostępne informacje. Usługi NissanConnect mogą być ograniczone do pewnych obszarów geograficznych, na których dostępne są dane map i/lub inne dane dostawców treści. Z tego powodu zasięg geograficzny usługi może być mniejszy, mimo że normalnie jest ona ogólnie dostępna.

7.10. Integralność i informacje dotyczące Pojazdu. W celu korzystania z Usług NissanConnect Twój Pojazd musi posiadać sprawny układ elektryczny, w tym, w przypadku pojazdu elektrycznego, odpowiednie zasilanie z akumulatora. Usługi NissanConnect mogą nie działać, jeśli spróbujesz dodać, podłączyć lub zmodyfikować jakikolwiek sprzęt lub oprogramowanie w Twoim Pojeździe (na przykład podłączenie urządzeń do instalacji elektrycznej lub portu diagnostycznego Pojazdu lub modyfikowanie Pojazdu w inny sposób). 

8. GWARANCJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

8.1. Brak gwarancji. Gwarancje są szczególnymi rodzajami obietnic. Ograniczona gwarancja Twojego Pojazdu lub ograniczona gwarancja producenta sprzętu (jeśli dotyczy) obejmuje sprzęt Usług NissanConnect w Twoim pojeździe, ALE NIE OBEJMUJE USŁUG NISSANCONNECT ANI USŁUGI BEZPRZEWODOWEJ. W przypadku sytuacji, na które nie mamy wpływu, nie możemy obiecać nieprzerwanego lub bezproblemowego świadczenia usługi ani tego, że dostarczane dane lub informacje będą wolne od błędów. 

9. OGÓLNE

9.1. Obowiązujące prawo. W najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo, i jeśli wyraźnie nie postanowiono inaczej, niniejsza Umowa i wszelkie spory wynikające z niej lub z nią związane będą podlegać prawu polskiemu bez względu na jego zasady kolizyjne oraz według obowiązujących stawek, niezależnie od miejsca wniesienia sprawy. Ty i my zgadzamy się, że wszelkie spory wynikające bezpośrednio lub pośrednio z niniejszej Umowy lub korzystania przez Ciebie z Usług NissanConnect będą podlegać wyłącznej jurysdykcji sądów polskich. Niniejsza Umowa ma zastosowanie do konsumentów tak dalece, jak jest to dozwolone przez obowiązujące przepisy prawa.

9.2. Możliwość cesji niniejszych Warunków użytkowania. Możemy dokonać cesji niniejszej Umowy w całości lub w części na rzecz każdego, kogo wybierzemy. Użytkownik nie może scedować niniejszych Warunków Użytkowania ani zobowiązań na żadną inną osobę bez uprzedniej zgody firmy Nissan.

9.3. Całość Umowy. Niniejsza Umowa (niniejsze warunki i wszelkie inne zawarte w nich dokumenty firmy Nissan) stanowi całość umowy między Użytkownikiem a nami. Zastępuje ona wszelkie inne umowy lub oświadczenia, ustne lub pisemne, zawarte między nami, w przeszłości lub obecnie, i nie może zostać zmieniona w sposób inny niż zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy. Jeśli jakakolwiek część niniejszej Umowy zostanie uznana przez sąd lub arbitra za nieważną, pozostała część pozostaje w mocy. Nawet po zakończeniu niniejszych Warunków użytkowania, ich postanowienia będą regulować wszelkie spory z nich wynikające lub z nimi związane (chyba że zostały one zastąpione nową umową między nami). Będzie to również wiążące dla spadkobierców i następców Użytkownika oraz naszych następców. Żadne zrzeczenie się jakiejkolwiek części niniejszej Umowy lub jej naruszenie w jakimkolwiek przypadku nie będzie wymagać od nas zrzeczenia się w jakimkolwiek innym przypadku lub naruszenia. W NIEKTÓRYCH OKOLICZNOŚCIACH MOŻEMY ZDECYDOWAĆ O ŚWIADCZENIU USŁUGI DOBROWOLNIE, NAWET JEŻELI UŻYTKOWNIK NIE SPEŁNIA WYMAGANYCH WARUNKÓW. NIE STANOWI TO ZRZECZENIA SIĘ ANI NIE NAKŁADA NA NAS OBOWIĄZKU POSTĄPIENIA W TEN SPOSÓB PONOWNIE. UŻYTKOWNIK POTWIERDZA, ŻE NIE PONOSIMY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA JAKIKOLWIEK REZULTAT ŚWIADCZENIA PRZEZ NAS TAKIEJ USŁUGI.