Co to jest aplikacja samochodowa?

Aplikacja samochodowa to innowacyjny system audio, nawigacji i komunikacji, który zapewnia łączność ze smartfonem, wzbogacając doświadczenie związane z prowadzeniem samochodu i wspierając koncentrację kierowcy. Obsługiwana na dużym, centralnie umieszczonym na desce rozdzielczej ekranie, aplikacja samochodowa umożliwia strumieniowe przesyłanie muzyki, wyznaczenie tras i wiele więcej.

Czym się różni nowa aplikacja od obecnego systemu?

Nowa aplikacja samochodowa, która jest obsługiwana na 7-calowym ekranie dotykowym posiada przydatne opcje, takie jak inteligentne wsparcie kierowcy i funkcje nawigacyjne. Ponadto nowy system zapewnia integrację aplikacji na smartfona, podnosząc ogólnie poziom komfortu jazdy, i oferuje lepszą jakość dźwięku cyfrowego, w tym radia DAB.

Jaki jest zakres oferty usług łączności systemu?

Nowa aplikacja samochodowa pozwala na pełną integrację ze smartfonem, umożliwiając tym samym dostęp do aplikacji muzycznych, społecznościowych, rozrywkowych oraz turystycznych. Aplikacja samochodowa obsługuje także wybrane funkcje Google, np. Wyślij do samochodu (umożliwiającą użytkownikom przysyłanie trasy wytyczonej przez nawigację satelitarną na komputer samochodowy za pośrednictwem telefonu) oraz aktualne informacje o cenach paliw, hotelach, restauracjach i innych interesujących miejscach na trasie. System aplikacji samochodowej posiada także funkcję rozpoznawania głosu, obsługuje strumieniowe odtwarzanie audio poprzez łącze Bluetooth, umożliwia integrację telefonu komórkowego i wyposażona jest w wejścia Aux-in oraz USB.

Jak działa aplikacja NissanConnect?

Łączy smartfon z samochodem, umożliwiając dostęp do aplikacji, funkcji i usług, które możesz dopasować do swojego Nissana.

Dlaczego powinienem subskrybować usługi w ramach aplikacji NissanConnect, skoro na telefonie mam już różne aplikacje?

Aplikacje NissanConnect zostały stworzone specjalnie z myślą o kierowcach. Pojawiają się one na ekranie dotykowym komputera pokładowego, dzięki czemu ich obsługa jest łatwa i bezpieczna. Teraz można bezpiecznie korzystać z aplikacji i na telefonie,  w samochodzie.

Skąd będę wiedział, czy mam najnowszą wersję aplikacji NissanConnect?

To, czy posiadasz najnowszą wersję aplikacji możesz sprawdzić w sklepie iTunes lub Google Play. O każdej dostępnej aktualizacji będziesz automatycznie informowany na swoim smartfonie.

Jakie usługi są dostępne za pośrednictwem strony internetowej aplikacji samochodowej?

Strona aplikacji samochodowej pozwala na subskrypcję i zarządzanie aplikacjami. Znajduje się na niej także Regulamin usługi i nasza Polityka prywatności.

Posiadam telefon Blackberry / Windows. Czy mogę korzystać z aplikacji NissanConnect?

Aplikacja NissanConnect jest obecnie obsługiwana na urządzeniach z systemami operacyjnymi Apple i Android.

Czy NissanConnect wymaga subskrypcji?

Twój samochód objęty jest 2-letnią bezpłatną subskrypcją usług NissanConnect; do aktywacji ich wymagana jest zgoda właściciela. Po upłynięciu bezpłatnego okresu subskrypcję można przedłużyć.

Na jakich rynkach usługi internetowe są dostępne?

Są one dostępne na terenie większości państw w Europie, wśród których są Niemcy, Szwajcaria, Czechy, Wielka Brytania, Portugalia, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Belgia, Francja, Luksemburg, Holandia, Węgry, Polska, Słowacja, Austria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Łotwa, Litwa, Norwegia, Szwecja, Rosja, Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Grecja, Islandia, Kosowo, Macedonia, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Rumunia, Serbia, Słowenia, Ukraina i Białoruś.


Czy aplikacja NissanConnect obsługuje łączność z kilkoma telefonami i sterownikami?

Tak, możesz podłączyć różne urządzenia poprzez Bluetooth®. Niemniej jednak, priorytet poszczególnych urządzeń będzie zależał od kolejności ich parowania z samochodem. [*] Uwaga: jeżeli chcesz sparować samochód z urządzeniem Android przez łącze Bluetooth po wcześniejszym sparowaniu go z iPhonem, powinieneś przed tą czynnością wyjąć kabel USB z gniazda.

Jak mogę połączyć smartfona z systemem NissanConnect?

Jeżeli łączysz iPhone® z systemem NissanConnect wyposażonym w nawigację, musisz podłączyć go za pomocą kabla USB. [*] W innych przypadkach, połącz smartfona poprzez Bluetooth®. [*]

Czy podczas podłączenia kablem mój iPhone® będzie się ładował?

Tak

Skąd będę wiedział, czy mój smartfon jest kompatybilny z aplikacją NissanConnect?

Listę kompatybilnych smartfonów można znaleźć na stronie internetowej Nissana.

Czy aplikacja NissanConnect wykorzystuje dane z mojego pakietu?

Tak, aplikacja NissanConnect funkcjonuje w oparciu o pakiet danych smartfona, którym dysponujesz do korzystania z treści i usług internetowych. Obowiązują standardowe stawki za transmisję danych.

Dlaczego do połączenia z iPhonem potrzebuję kabla?

System operacyjny Apple nie obsługuje pełnej gamy opcji łączności Bluetooth®.

W jakich sytuacjach muszę podłączać iPhone® kablem?

Musisz go połączyć kablem USB, kiedy chcesz skorzystać z aplikacji NissanConnect lub odtwarzać muzykę ze swojego telefonu. [*]

Jeżeli dwoje właścicieli z podłączonymi smartfonami jest w samochodzie, którego z nich pakiet danych będzie wykorzystywany przez NissanConnect?

Kiedy NissanConnect wykryje dwa smartfony sparowane za pośrednictwem Bluetooth®, telefon wskazany przez Ciebie jako posiadający wyższy priorytet będzie pełnił taką rolę.


Co się dzieje, kiedy podczas działania aplikacji ktoś do mnie zadzwoni?

Przychodzące rozmowy Bluetooth są priorytetowe i na czas rozmowy wyłączają inne aplikacje lub inne źródło dźwięku. System automatycznie powróci do aplikacji, która była aktywna, kiedy odebrana została rozmowa przychodząca.

Czy mogę jednocześnie wyszukiwać kilka interesujących miejsc Google?

Nie. Na tę chwilę NissanConnect pozwala na wyszukiwanie jednego miejsca na raz.

Czy mogę nadal odtwarzać muzykę przez łącze Bluetooth, kiedy system NissanConnect jest włączony?

Tak, jeżeli smartfon obsługuje strumieniowanie audio Bluetooth, funkcja ta może nadal działać przy włączonej aplikacji NissanConnect, ale kontrola jej z poziomu pojazdu będzie bardzo ograniczona. Wykorzystywanie aplikacji NissanConnect do obsługi ulubionych aplikacji muzycznych pozwoli na maksymalne wykorzystanie ich funkcji, wyświetlanie informacji i grafik poszczególnych okładek.

Czy wiąże się to z dużym poborem danych? Czy koszty roamingu nie będą wówczas ogromne?

Wykorzystanie danych jest bardzo podobne, jak w przypadku przeglądania stron sieci społecznościowych na smartfonie, a więc opłaty za transfer danych będą podobne w zależności od umowy z operatorem telefonii komórkowej.

Ile razy mogę korzystać z tych usług, czy istnieje jakiś limit w tym zakresie?

Nie, obecnie nie ma żadnych limitów. Bezpłatny okres próbny aplikacji NissanConnect obejmuje brak ograniczeń w korzystaniu z dostępnych usług.

Czy mogę używać moich danych do logowania się do NissanConnect w samochodzie znajomego lub w aucie z wypożyczalni?

Nie, dane uwierzytelniające można wykorzystywać tylko we własnym samochodzie.

Czy NissanConnect wykorzystuje minuty z mojego pakietu rozmów?

Nie, NissanConnect nie wykorzystuje przesyłu danych kanałem głosowym. Transfer odbywa się w oparciu o pakiet danych 3G w ramach umowy klienta z operatorem telefonii komórkowej.


Dlaczego usługi nie są dostępne w mojej lokalizacji?

Nie wszystkie usługi są dostępne we wszystkich krajach.

Dlaczego usługi aplikacji NissanConnect przestają czasem działać?

Aplikacja NissanConnect wymaga stabilnego połączenia z Internetem. Być może akurat w miejscu, gdzie przebywasz, sygnał dostawcy Internetu nie jest wystarczająco mocny. Jeżeli sygnał jest słaby, możesz tracić łączność z Internetem, w związku z czym niektóre aplikacje NissanConnect mogą nie działać właściwie.

Otrzymuję komunikat błędu „Brak możliwości połączenia z danymi”. Co powinienem zrobić?

Samochód nie wykrył sparowanego telefonu. Sprawdź, czy Bluetooth jest włączony w telefonie i samochodzie, i czy doszło do sparowania. Szczegółowe informacje w tym zakresie można znaleźć w instrukcji obsługi telefonu lub samochodu.


Czy mogę zmienić e-mail, którego użyłem do rejestracji na portalu i koncie NissanConnect?

Tak, e-mail można zmienić w sekcji Profil na portalu You+Nissan.


Jak bezpieczny jest ten system? Czy nie będzie rozpraszał uwagi kierowcy na drodze?

Nowy NissanConnect spełnia najbardziej surowe regulacje bezpieczeństwa określone dla tego typu technologii. Ponadto, wewnętrzny zespół specjalistów Nissana sprawdził jego działanie w warunkach europejskich pod kątem wspierania bezpiecznej obsługi przez klienta.

Czy aplikacje działają, kiedy samochód jest w ruchu? Czy nie narusza to zasad bezpieczeństwa?

Funkcjonalność aplikacji jest ograniczona, aby uniemożliwić intensywne użytkowanie podczas jazdy samochodem, ale podobnie jak w przypadku obsługi radia czy telefonu komórkowego, na kierowcy spoczywa pełna odpowiedzialność za kontrolę pojazdu przez cały czas kierowania nim.


Czy mogę zarejestrować system NissanConnect bez tworzenia konta?

NissanConnect wymaga rejestracji, aby umożliwić korzystanie z dodatkowych usług. Utworzenie konta jest obowiązkowe.

Ile czasu zajmuje utworzenie konta NissanConnect?

Rejestracja jest szybka i łatwa. Trzeba wykonać trzy proste kroki: Zarejestruj się na portalu internetowym NissanConnect i aktywuj usługi dodatkowe, pobierz aplikację NissanConnect, a następnie połącz ze smartfonem (z systemem Android za pomocą łącza Bluetooth, z systemem iOS za pomocą kabla USB). Będziesz mógł wtedy spersonalizować aplikacje i usługi zgodnie z własnymi preferencjami.

Jak się tworzy i uzyskuje dostęp do konta w aplikacji NissanConnect?

Odbywa się to na portalu NissanConnect. Podczas pierwszego wejścia, portal NissanConnect poprosi o utworzenie i aktywowanie konta NissanConnect. Aby kolejny raz zalogować się na konto NissanConnect, przejdź kolejno do następujących sekcji: Portal NissanConnect, Moje usługi, Nowy NissanConnect.

Jakich informacji potrzebuję, aby zarejestrować konto NissanConnect?

Aby utworzyć konto NissanConnect, musisz najpierw zarejestrować się na portalu NissanConnect, w tym podać tam numer identyfikacyjny pojazdu VIN. Konto NissanConnect będzie wymagało utworzenia nazwy użytkownika i kodu dostępu. Te same dane do logowania będą wykorzystywane w aplikacji NissanConnect.

Dlaczego muszę rejestrować się na portalu właścicieli NissanConnect?

Portal NissanConnect zapewnia wygodny dostęp do szerokiej gamy usług i funkcji skierowanych do właścicieli samochodów Nissana.

Jak mogę połączyć smartfon z aplikacją NissanConnect?

Możesz połączyć swój iPhone przy użyciu oryginalnego kabla USB firmy Apple lub telefon z systemem Android za pośrednictwem łącza Bluetooth.

Jakie telefony są kompatybilne z samochodem wyposażonym w NissanConnect?

Większość telefonów z technologią Bluetooth można połączyć z samochodowym systemem głośnomówiącym. Niektóre telefony obsługują strumieniowanie audio przez łącze Bluetooth. Aplikacja NissanConnect działa tylko na wybranych smartfonach. To, które telefony są kompatybilne możesz sprawdzić na innej stronie w sekcji Pomoc i wsparcie. Uwaga: nie wszystkie usługi NissanConnect mogą być dostępne na każdym telefonie.

Czy rejestracja w NissanConnect wymaga podłączenia smartfona przy pomocy kabla?

Tylko w przypadku podłączania telefonów iPhone® do systemu NissanConnect wyposażonego w nawigację. W pozostałych przypadkach, smartfon będzie wykorzystywał technologię Bluetooth® [*].

Co jest wymagane, aby korzystać z funkcji Wyślij do samochodu firmy Google?

Dostawcą usług Google jest firma Google. Usługa Wyślij do samochodu nie jest dostępna we wszystkich krajach. Sprawdź Mapy Google, aby potwierdzić, czy usługa ta jest dostępna na Twoim rynku.


Jak działa aplikacja NissanConnect?

Łączy ona smartfon z samochodem i umożliwia korzystanie z wielu aplikacji, funkcji i usług z myślą o personalizacji Twojego Nissana.

Jakie funkcje oferuje system NissanConnect?

NissanConnect to innowacyjny system audio, nawigacji[*] i komunikacji, który zapewnia łączność ze smartfonem, wzbogacając doświadczenie związane z prowadzeniem samochodu i wspierając koncentrację uwagi kierowcy. Obsługiwany na dużym, centralnie umieszczonym na desce rozdzielczej ekranie, NissanConnect oferuje telefoniczny system głośnomówiący, umożliwia strumieniowe przesyłanie muzyki, wyznaczenie tras, dostęp do popularnych aplikacji i wiele więcej.

Czy mogę korzystać z aplikacji NissanConnect podczas jazdy?

Tak, wszystkie aplikacje NissanConnect są dostępne, kiedy samochód jest w ruchu, ale niektóre funkcje mogą być ograniczone z myślą o bezpieczeństwie jazdy. Przykładowo, wprowadzanie danych przy pomocy klawiatury jest dostępne wyłącznie po zatrzymaniu samochodu.

Jakie aplikacje obejmuje aplikacja samochodowa NissanConnect?

Listę aktualnie dostępnych aplikacji można znaleźć w sekcji „Zarządzaj moimi aplikacjami” na portalu NissanConnect lub w aplikacji NissanConnect.

Czy muszę pobrać jakieś konkretne aplikacje na smartfon, zanim będę mógł z nich skorzystać razem z systemem NissanConnect?

Sekcja „Zarządzaj moimi aplikacjami” na portalu NissanConnect oraz aplikacja NissanConnect wyświetlą ikonę smartfona obok każdej aplikacji, która musi zostać pobrana ze sklepu z aplikacjami.

Dlaczego powinienem mieć system z aplikacjami NissanConnect, skoro mam już aplikacje na telefonie?

Aplikacje na smartfonie pojawią się na ekranie komputera pokładowego i mogą być kontrolowane poprzez NissanConnect, ułatwiając obsługę i zapewniając bezpieczeństwo jazdy. Najważniejsza jednak jest płynna integracja informacji pomiędzy aplikacją smartfona a systemem nawigacji, co umożliwia łatwe wytyczanie trasy podróży.

Jakie funkcje NissanConnect są ograniczone podczas jazdy?

Regulacje dotyczące bezpieczeństwa jazdy mogą sprawić, że niektóre funkcje są niedostępne podczas jazdy. Na przykład, wprowadzanie danych przy pomocy klawiatury jest dostępne wyłącznie po zatrzymaniu samochodu.

Utworzyłem konto, ale kiedy chciałem użyć aplikacji mobilnej Nissana, mój e-mail i hasło zostały odrzucone, choć wprowadziłem poprawne dane. Co powinienem zrobić?

Najprawdopodobniej wymagane są dodatkowe kroki, jakie musisz wykonać, aby aplikacja mobilna Nissana rozpoznała Twój e-mail i hasło. W celu uzyskania dalszych wskazówek skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.