Co to jest Apple CarPlay?

Aplikacja Apple CarPlay zapewnia bezpieczniejszy sposób na korzystanie z iPhone’a w samochodzie. Dzięki Apple CarPlay obsługa iPhone’a podczas jazdy odbywa się na wbudowanym ekranie samochodu. Możesz znaleźć wskazówki dojazdu, rozmawiać przez telefon, wysyłać i otrzymywać SMS-y oraz słuchać muzyki. Wystarczy, że podłączysz kablem swojego iPhone’a i możesz ruszać w drogę.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę Apple CarPlay.

Które samochody Nissana obsługują Apple CarPlay™?

Lista samochodów wyposażonych w Apple CarPlay™ znajduje się pod adresem: http://www.nissanusa.com/connect/package-specs. Wraz z wyposażaniem kolejnych modeli w CarPlay, firma Nissan będzie wydawać stosowne komunikaty. Każdy model Nissana musi być specjalnie zaprojektowany pod kątem obsługi Apple CarPlay, dlatego modele sprzedawane przed wprowadzeniem przez Nissan systemu CarPlay nie są z nim kompatybilne.

Jakie urządzenia (telefony) są kompatybilne z Apple CarPlay?

Aby korzystać z CarPlay, musisz mieć iPhone’a 5 lub nowszy model z system iOS 7.1 lub wyższy. Apple CarPlay nie jest kompatybilny z urządzeniami z innymi systemami operacyjnymi (Android/ Windows).

Gdzie mogę znaleźć aplikację Apple CarPlay?

Aplikacja Apple CarPlay nie jest dostępna. Jest to element systemu operacyjnego iPhone’a (iOS) (wbudowanego w telefon) we wszystkich modelach od iPhone’a 5 w górę. Upewnij się, że na telefonie masz zainstalowane najnowsze oprogramowanie, aby cieszyć się najlepszym doświadczeniem. Ponadto, asystent Siri musi być włączony w Ustawieniach.

Jak włącza się Apple CarPlay w ustawieniach iPhone’a?

Kiedy podłączysz telefon po raz pierwszy podczas postoju samochodu, powinno pojawić się okienko z pytaniem, czy chcesz połączyć się z pojazdem, gdy telefon jest zablokowany.

Upewnij się także, że asystent Siri jest włączony. Przejdź kolejno do sekcji Ustawienia > Ogólne > Siri. Przesuń przycisk w prawo, aby włączyć Siri.

Kliknij ten odnośnik, aby uzyskać więcej informacji na temat konfiguracji CarPlay na iPhonie.

Jak mogę połączyć smartfona z systemem Apple CarPlay?

Musisz użyć do tego certyfikowanego przez Apple kabla USB i portu USB.

Apple CarPlay będzie działał jedynie na telefonie podłączonym do gniazda USB1. Gniazdo USB2 nie obsługuje Apple CarPlay.

Dlaczego potrzebuję kabla USB, aby podłączyć iPhone’a?

Na tym etapie Apple CarPlay wymaga użycia certyfikowanego przez Apple kabla USB.

Czy mogę strumieniowo odtwarzać muzykę z iPhone’a przez Bluetootha?

Urządzenie podłączone do portu USB i obsługujące Apple CarPlay nie może jednocześnie być używane do strumieniowania dźwięku przez Bluetootha. Muzykę możesz odtwarzać w ten sposób z innego urządzenia. Możesz wybrać Bluetooth lub inne źródła dźwięku.

Czy aplikacja Apple CarPlay obsługuje łączność z kilkoma telefonami i sterownikami?

Tak, ale tylko z jednym telefonem na raz. System samochodu (jednostka) jedynie rozpoznaje iPhone’a aktualnie podłączonego do portu USB.

Aby zmienić go na inny iPhone, wystarczy podłączyć kablem nowy iPhone do portu USB i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Gdzie mogę znaleźć regulamin Apple CarPlay?

Korzystając z Apple CarPlay użytkownik potwierdza, co następuje: Apple CarPlay jest usługą zapewnianą przez firmę Apple Inc. zgodnie z jej regulaminem. Samochody Nissana nie są zatem odpowiedzialne za Apple CarPlay i jej funkcje/aplikacje. Korzystając z Apple CarPlay, pewne informacje dotyczące samochodu (np. jego aktualne położenie) są przesyłane do iPhone’a. W związku z samochodami Nissana, użytkownik jest w pełni odpowiedzialny za swój sposób korzystania z Apple CarPlay, jak i wszelkich innych osób, które to robią.

Czy podczas podłączenia kablem USB mój iPhone® będzie się ładował?

Tak, ale ładowanie może być wolniejsze niż zwykle, w zależności od intensywności użytkowania CarPlay (liczby aktywnych aplikacji: nawigacja + muzyka + SMS…..).

Czy mój telefon musi być odblokowany, aby korzystać z CarPlay?

Nie. Przy pierwszym podłączeniu kablem, zostaniesz poproszony o zgodę na to, aby usługa CarPlay mogła działać, kiedy telefon jest zablokowany. Aby zmienić to ustawienie w dowolnej chwili, przejdź kolejno do: Ustawienia-->Ogólne-->CarPlay. Wybierz samochód, a następnie możesz zmienić ustawienie na włącz/wyłącz.

Czy potrzebuję wykupić pakiet danych?

Aby wszystkie funkcje Apple CarPlay mogły działać poprawnie, konieczne jest posiadania kompatybilnego iPhone’a, połączenie z siecią komórkową i wykupiony pakiet danych. Niektóre funkcje będą działać bez wykorzystywania danych (3G lub 4G).

Funkcjonalność / aplikacje / oprogramowanie / sprzęt

Funkcjonalność Apple CarPlay może zostać ograniczona lub utracona w przypadku zmian w systemach operacyjnych, sprzęcie, oprogramowaniu lub innych technologiach mających kluczowe znaczenie dla obsługi systemu, które nie są kontrolowane przez firmę Nissan. Zmieniające się regulacje rządowe mogą także wpływać na działanie Apple CarPlay.

Problemy z wydajnością. Powolne wczytywanie.

Podczas działania Apple CarPlay, na wydajność systemu ma wpływ siła sygnału sieci komórkowej i wydajność samego telefonu. W przypadku spadku wydajności systemu:
• Sprawdź siłę sygnału sieci komórkowej. Jeżeli zasięg jest słaby, poczekaj do czasu jego wzmocnienia
• Wyjmij kabel i podłącz telefon ponownie
• Zamknij wszystkie aplikacje, a następnie włącz je na nowo
• Wyłącz iPhone’a, a następnie ponownie go włącz

Apple CarPlay nie uruchamia się pomimo połączenia z samochodem. Także inne problemy z wydajnością.

1. Zaleca się użycie oryginalnego kabla Apple dostarczonego z telefonem i potwierdzenie zainstalowania najnowszej wersji oprogramowania.
2. Sprawdź, czy kabel USB jest podłączony do właściwego portu USB. Podłącz odpowiednio kabel do gniazda USB1.
3. Sprawdź, czy usługa Apple CarPlay jest włączona w ustawieniach-->ogólnym menu iPhone’a.
4. Urządzenie nie jest kompatybilne z CarPlay. 

Sprawdź wymogi w zakresie kompatybilności.

Nie mogę włączyć Siri przy użyciu przycisku na kierownicy.

1. Upewnij się, że naciskasz i trzymasz przycisk TALK na kierownicy, a nie tylko go naciskasz.
2. Asystent głosowy Siri jest wyłączony w ustawienia telefonu. Włącz SIRI w telefonie.
3. Upewnij się, że korzystasz z certyfikowanego przez Apple kabla. Kabel może nie być odpowiednio podłączony. Odłącz i podłącz ponownie kabel USB, upewniając się, że jest podłączony do portu USB.

Pokrętło Display Commander DTU.

Apple CarPlay nie wspiera pełnej obsługi pokrętła Display Commander w Nissanie Maxima, które umożliwia przewijanie menu czy listy, wybieranie pozycji/liter lub zbliżanie/przewijanie widoków map Apple. Aby kontrolować Apple CarPlay, należy korzystać ekranu dotykowego.

Nie mogę kontrolować głośności.

Elementy sterujące głośnością (przyciski na kierownicy lub pokrętło) są wykorzystywane do kontroli głośności dźwięku, dzwonka telefonu i asystenta głosowego Siri, w zależności od tego, co akurat jest odtwarzane przez głośniki samochodu. Poziom głośności audio/muzyki powinien wrócić do domyślnego ustawienia po zakończeniu mówienia przez asystenta głosowego Siri; w niektórych przypadkach klient będzie musiał chwilę poczekać przed zmianą ustawienia głośności muzyki.

Jeżeli widzisz, że zmieniasz głośność asystenta głosowego, a nie muzyki, sprawdź, czy ekran iPhone’a jest wyłączony. Najlepiej też wyciszyć telefon.

Trudno znaleźć elementy kontroli map Apple.

Mapy Apple można kontrolować poprzez dotknięcie ekranu. Wyciszanie, zbliżanie, mapa 3D itp.…

Jak się wychodzi z CarPlay?

Aby użyć interfejsu Nissana, naciśnij jeden z twardych przycisków po lewej stronie ekranu lub jeden z takich przycisków obok pokrętła Display Commander.

Aby całkowicie zatrzymać pracę Apple CarPlay, musisz odłączyć kabel USB.

Gdzie są moje pozostałe aplikacje? Kalendarz/E-mail/Facebook/Waze/NissanConnect